Nyheder

Webinar: Ny brandingkampagne skal styrke detailhandelsuddannelsen

Det Faglige Udvalg for Detailhandelsuddannelserne lancerer en stor tiltrækningskampagne, der skal motivere og inspirere flere unge til at vælge en fremtid inden for detail. Udvalget inviterer i samarbejde med Dansk Erhverv og HK Handel til et informationsmøde, hvor du kan blive klogere på den nye kampagne.

Ny indsats: Realdania vil styrke bylivet i provinsen

Mange steder er bylivet under pres, og bymidterne risikerer at miste deres rolle som fikspunkt for handel, kultur og lokalt fællesskab. Realdania sætter i en ny indsats fokus på at sikre og fastholde levende bymidter, så der også fremover vil være mennesker og udvikling i byerne til gavn for hverdagslivet.

Frivilligt krisekorps trak skobutik væk fra konkurs

Da Sunde Sko skulle betale sit coronalån tilbage til staten, var indehaveren parat til at lukke butikken. Men efter en snak med frivillige fra Early Warning, som hjalp med plan og budgetter, er troen på, at det nok skal gå, vendt tilbage.

TØJ | De syv basale behov

I bogen Retail Mega Mag kastes der lys over den moderne forbrugers holdninger, handlinger – og ikke mindst de adfærdsændringer, som to år i coronaland har medført. Heriblandt er der en beskrivelse af de syv basale behov, som er i spil ved køb.

TØJ | Omkodning af forbrugernes hjerne

Digitaliseringen har nogle ret interessante konsekvenser – og det er næsten, som om forbrugernes hjerne er blevet omkodet. Ikke af en ond hacker, men af en UX’er, der konstant jagter den brugervenlige og nemme tilgang.