De danske forbrugere forventer, at virksomhederne bidrager til den grønne omstilling, og de vil gerne høre, hvordan I gør det. Men kommunikationen skal være konkret, positiv og tilpasset målgruppen, lyder det fra ekspert.
Elcykler. Solceller. Genanvendelig emballage. CO2-kompensation.
Ja, mange danske virksomheder gør faktisk en hel del for at bidrage til den grønne omstilling. Det er dog langt fra alle grønne initiativer, som forbrugerne hører om.
Se også: Vores guide om grøn markedsføring
De danske virksomheder er nemlig forsigtige, når det kommer til at fortælle om de grønne tiltag.
For hvordan gør man, og er forbrugerne overhovedet interesserede i at høre om det?
Svarene på de spørgsmål kender Anne K. Devantier bedre end fleste.
Hun er Executive Director for Strategy & Insights i Dentsu Danmark, hvor hun blandt har haft fingrene dybt nede i forbrugerstudiet De Grønne Forbrugere, hvor Dentsu har spurgt 3.000 danskere om deres holdning til bæredygtighed og forbrugsvaner.
Derfor har vi bedt Anne K. Devantier om at gøre os klogere på, om man skal kommunikere om grønne tiltag, og hvordan man skal gøre det?
Læs hele artiklen inde på Dansk Erhvervs hjemmeside eller klik her.