Hvor troværdig er din virksomhed digitalt?

Ni ud af ti forbrugere forventer, at virksomheder er digitale frem for alt. Det viser en ny europæisk rapport, der er foretaget for Adobe. Ifølge nordisk direktør for Adobe, Franck Attia, bliver tillid et afgørende parameter i 2022, når virksomheder skal håndtere nutidens digitale forbrugere.

Pandemien har sat en tyk streg under behovet for digitalisering og accelereret udviklingen i forbrugernes adfærd online.

Ifølge en ny undersøgelse foretaget på vegne af Adobe forventer ni ud af ti europæiske forbrugere, at virksomheder i dag først og fremmest er digitale.

Samtidigt viser undersøgelsen, at tre ud af fire virksomheder på tværs af Europa oplever en stigning i brugen af digitale kanaler. Og det gør for alvor digital tillid til et afgørende konkurrenceparameter.

“De sidste par år har forbrugernes forventninger til virksomhederne flyttet sig fundamentalt, og det er ikke kun som en konsekvens af corona. Alle undersøgelser viser, at i takt med at flere generationer – både yngre som gamle – begynder at bruge nye digitale kanaler og medier, forandrer vores oplevelser og derfor også forventninger til de brands, vi interagerer med,” siger Franck Attia, der er nordisk direktør for Adobe, og fortsætter:

“At ni ud af ti forbrugere i dag forventer, at virksomheder som udgangspunkt er digitale, fortæller noget om, at prioriteringen af digitale kundeoplevelser frem for de fysiske er nøglen til virksomhedernes fremdrift og forbrugernes gunst de kommende år. Den fysiske butik forsvinder ikke nødvendigvis, men hvis du skal have folk derind, er der langt større sandsynlighed for at møde dem digitalt end i den fysiske gade.”

Læs mere her