Dansk Erhverv | Rekordmange danske forbrugere vil shoppe på Singles Day

I år forventer knap hver tiende forbruger at svinge kortet, når Singles Day rammer 11. november.
Andelen af forbrugere, der forventer at handle på Singles Day, er fordoblet på to år, viser tal fra Dansk Erhverv.

Det kan godt ske, at forbrugerne forventer at holde lidt på penge til Black Friday, men til gengæld er rekordmange forbrugere klar til at shoppe løs, når den store kinesiske udsalgsdag, Singles Day, rammer Danmark den. 11. november.  

I Dansk Erhvervs E-handelsanalyse svarer 40 procent, at de kender Singles Day, og ud af dem vil 18 procent handle på Singles Day. Det er en pæn stigning fra sidste års 13 procent og mere end en fordobling fra 2021. 

”Vi har jo næsten vænnet os til, at forbrugerne har skruet lidt ned for forventningerne, så det er en artig og kærkommen overraskelse, at så mange flere forbrugere er klar til at hive pungen op,” lyder det fra Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv. 

Endnu større forventninger hos danskere, der handler på nettet 

Ser vi på de forbrugere, der har handlet på nettet inden for den seneste uge, så er både kendskab og købsintention endnu højere – 52 procent kender Singles Day, mens 22 procent vil handle. 

Læs hele artiklen her